نصب چمن مصنوعی به صورت گام به گام با متد جدید

امروزه با افزایش چشمگیر استفاده از چمن مصنوعی، نصب آن نیز بسیار برای افرادی که قصد خرید چمن مصنوعی و استفاده از آن را دارند دغدغه شده است.حال این سوال پیش می آید که آیا می شود چمن مصنوعی را خودمان نضب کنیم؟ برای این که پروژه نصب چمن مصنوعی ارزان و کم هزینه باشد، بهترین راهکار این است که خودمان دست به کار شویم تا چمن مصنوعی دیواری، چمن مصنوعی حیاط و ویلا، روف گاردن، بالکن و ... را نصب کنیم. آیا نصب چمن مصنوعی دشوار است؟ نصب چمن مصنوعی کار چندان دشوار و پیچیده ای نیست اما در عین سادگی نکات ظریف و روش های خاص خود را در هر کاربرد داراست. ما در این مقاله سعی کردیم انواع روش های نصب چمن مصنوعی را در کاربردهای متفاوت به شما ارائه دهیم تا در صورت روبرو شدن با چالش های نصب چمن مصنوعی به راحتی از پس آن برآیید.

 

آموزش گام به گام روش نصب چمن مصنوعی و انواع آن در کاربردهای متفاوت

نصب چمن مصنوعی با قیمت ارزان توسط نصابان حرفه ای، مجرب و آموزش دیده در اسرع وقت

- اطلس چمن - واحد فروش

برای این که نصب چمن مصنوعی موفقی داشته باشید مراحل گفته شده در هر کاربرد را با دقت انجام دهید. در ادامه روش نصب انواع چمن مصنوعی را مرحله به مرحله و گام به گام به شما عزیزان ارائه می دهیم.

نصب چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی دیواری

آیا تا به حال یک دیوار چمنی سبز مخملی در لابی های مدرن هتل ها و ساختمان های اداری و مسکونی دیده اید و فکر کرده اید که چگونه می توانید این کار را در خانه خود انجام دهید؟

 این قطعات تزیینی فضای لطیف و فوق‌العاده ای را به دفاتر، اتاق های منازل و رستوران‌ها می بخشد. استفاده از چمن مصنوعی دکوراتیو روز به روز در حال افزایش است و هر روزه شاهد ایده های جدید و نو در استفاده از چمن مصنوعی دیواری هستیم.

با افزایش محبوبیت دیوارهای چمنی عمودی، اغلب افراد تصور می کنند که نصب آن در منزل دشوار می باشد. از آنجایی که روش نصب چمن مصنوعی دیواری برای اکثر افراد سوال است، ما روند گام به گام نصب چمن مصنوعی دیواری را برای شما جمع آوری کرده ایم.

ایجاد دیوار چمنی در خانه یا محل کار شما یک کار نسبتا ساده است که به چند ابزار به همراه یک چمن مصنوعی متناسب با سلیقه شما نیاز دارد. پس از نصب صحیح و ایمنی چمن مصنوعی دیواری می توانید با اتصال گیاهان تزئینی توسط منگنه و چسب دیوار چمنی جذاب متناسب با سلیقه خود را ایجاد کنید.

نصب چمن مصنوعی دیواری در صورت داشتن لوازم مورد نیاز یک پروسه بسیار آسان می باشد و برای مدت طولانی از آن لذت خواهید برد. نصب چمن مصنوعی دیواری زمان اندکی را از شما خواهد گرفت و با شخصی سازی آن طبق سلیقه خود می توانید طراحی ارزشمندی را را به منزل خود هدیه دهید.

حال که تصمیم گرفته اید نصب چمن مصنوعی دیواری را خود انجام دهید به مراحل زیر توجه کنید، البته اجرای هر مرحله بستگی به ابعاد دیوار شما و طراحی خاص شما قابل تغییر می باشد.

نصب گرین وال در اتاق کار

تهیه لوازم مورد نیاز

برای ایجاد دیوار چمن در مرحله اول می بایست چمن مصنوعی دیواری را نصب کنید و در مرحله آخر تزئین نمایید. برای نصب چمن مصنوعی دیواری می بایست لوازم مورد نیاز را تهیه نمایید.

لوازم مورد نیاز برای نصب چمن مصنوعی دیواری چیست؟ لوازم مورد نیاز برای نصب چمن مصنوعی دیواری شامل متر، منگنه تفنگی، قیچی و گچ می باشد.

طراحی و اندازه گیری

قبل از نصب چمن مصنوعی دیواری باید طراحی آن را مشخص کنید و تعیین کنید که می خواهید دیوار چمنی شما چگونه به نظر برسد؟

قبل از خرید هر چیزی، باید بفهمید که می خواهید دیوار چمنی شما چگونه به نظر برسد. آیا می‌ خواهید چمن‌ مصنوعی را بچسبانید و سپس عناصر تزئینی خود را اضافه کنید و یا می‌خواهید قطعات جداگانه‌ای را برای ظاهری انتزاعی‌تر برش دهید؟

 اگر قصد دارید تمام دیوارها را بپوشانید، طول و عرض دیوار را متر کنید و با ضرب طول هر دیوار در عرض آن، کل مساحت را محاسبه کنید. بهتر است کمی بیشتر چمن مصنوعی خریداری کنید تا در صورت تغییر طراحی با مشکل مواجه نشوید.

چگونه اندازه دقیق چمن مصنوعی را بخریم؟ برای خرید اندازه دقیق چمن مصنوعی می توانید آنچه را که قصد دارید اجرا کنید ترسیم کنید و به یک فروشگاه چمن مصنوعی مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین از شرکت های اجرای چمن مصنوعی مشاوره لازم را دریافت نمایید.

از گچ می توانید برای ایجاد خطوط روی استفاده کنید. این امر در صورتی کاربد خواهد داشت که بخواهید از قطعات کوچکتر به عنوان بخشی از یک اثر هنری پیچیده استفاده کنید.

خرید چمن مصنوعی

حال نوبت خرید چمن مصنوعی است. انتخاب های بسیاری با رنگ ها و بافت گوناگون موجود می باشد.

اگر به دنبال تکه‌های کوچک‌تر برای اتاق و فضای کوچک ‌تر هستید و یا می‌خواهید از چند مدل چمن مصنوعی استفاده کنید و هر کدام را به صورت جداگانه شکل دهید و آنها را روی دیوار بچسبانید، بنابراین بهتر است به سراغ تکه‌های جداگانه چمن مصنوعی بروید. کار با این قطعات چمن مصنوعی آسان است و در فضای داخلی و خارجی به راحتی می توان دیوار چمنی را اجرا کرد.

اگر از چمن مصنوعی به عنوان پس زمینه استفاده می کنید و یا قصد دارید کل دیوار خود را با استفاده از چمن مصنوعی دیواری بپوشانید، به دنبال یک محصول چمن مصنوعی با ابعاد بزرگ ‌تر باشید که بتوانید در صورت نیاز برش دهید و طراحی کنید.

برای افزودن ضخامت و ابعاد بیشتر به دیوار چمن خود، می توانید چمن را در سبک های مختلف مانند گیاه همیشه سبز یا پرچین پیدا کنید. همچنین محصولات چمنی وجود دارند که از قبل به صورت پس‌زمینه و قطعات به هم پیوسته بریده شده‌اند.

برش زدن چمن مصنوعی

پس از خرید چمن مصنوعی و در اختیار داشتن آن، نوبت به برش زدن چمن مصنوعی می رسد. اگر با یک قطعه بزرگتر کار می کنید، از متر برای اندازه گیری و گچ برای ایجاد خطوط و علامت زدن روی چمن استفاده کنید تا بدانید کجا را باید برش دهید.

چسباندن چمن مصنوعی دیواری

اکنون که قطعات چمن مصنوعی دیواری را دقیقاً همانطور که مد نظرتان بود تنظیم کردید، شروع به چسباندن چمن مصنوعی دیواری کنید. اینجاست که روش نصب چمن مصنوعی دیواری بر اساس نوع سطحی که چمن را می چسبانید تغییر می کند.

 

چسباندن چمن مصنوعی دیواری

دیوار معمولی

اگر چمن مصنوعی دیواری را روی یک دیوار معمولی در داخل خانه قرار می دهید، از یک منگنه تفنگی استفاده کنید.

به کمک فرد دیگر چمن را در مقابل دیوار قرار دهید و توسط منگنه تفنگی آن را به دیوار متصل نمایید.

دیوار سیمانی، آجری، پلاستیکی و چوبی

اگر قصد دارید چمن مصنوعی دیواری را روی دیوارهای سختی مانند دیوار سیمانی، آجری، پلاستیکی و چوبی نصب کنید ممکن است به چسب قوی ‌تری مانند چسب ساختمانی پلی‌اورتان سخت نیاز داشته باشید.

جهت نصب چمن مصنوعی دیواری بر روس سطوح چوبی در فضای باز، ابتدا قبل از قرار دادن چمن، از یک درزگیر مقاوم در برابر آب استفاده کنید تا از آسیب به دیوار پس از بارش باران جلوگیری شود. انجام این کار همچنین از تشکیل کپک و کپک بین دو سطح جلوگیری می کند.

اضافه کردن تزئینات

پس از نصب چمن مصنوعی دیواری و اطمینان از ایمنی آن نوبت به اضافه کردن تزئینات است. برای فکر کردن به چیزی که می خواهید خلق کنید زمان بگذارید و یک طرح شخصی سازی شده متناسب با طراحی فضای اطراف را اجرا کنید همچنین شما می توانید از گیاهان مصنوعی نیز برای زیباتر و طبیعی تر جلوه کردن استفاده نمایید. شما می توانید در محیط های ورزشی از چمن مصنوعی نواری سفید و توپ به عنوان تزئینات استفاده نمایید.

 

اضافه کردن تزئینات چمن مصنوعی دیواری

نگهداری از چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری مانند هر دکوراسیون دیگری نیاز به نگهداری و نظافت دارد. زیرا در گذر زمان مقداری گرد و غبار بر روی الیاف آن خواهد نشست. برای این که چمن مصنوعی دیواری شما زیبا تر به نظر برسد گاهی اوقات آن را با جاروبرقی تمیز کنید و در صورت شل شدن لبه های چمن مصنوعی دیواری به کمک منگنه تفنگی از نو آن را به دیوار متصل نمایید.

کجا می توان چمن مصنوعی دیواری نصب کرد؟

بیشتر مردم فقط به چمن به عنوان چیزی که در حیاط ها و پارک های ما روی زمین است فکر می کنند، اما روند نصب دیوارهای چمنی در داخل و خارج از خانه بیشتر شده است. دلیل اصلی نصب دیوار چمنی جنبه طراحی آن است.

دیوارهای چمنی در خانه ها، ادارات و موزه ها یافت می شوند. اساساً، اگر از دیوارهای سفید ساده راضی نیستید و می خواهید مقداری هیجان رنگ و روح به اتاق اضافه کنید، دیوار چمنی گزینه مناسبی برای شما می باشد.

 

چمن مصنوعی نصب شده بر روی دیوار
بیشتر بخوانید

نصب چمن مصنوعی بر روی خاک

نصب چمن مصنوعی بر روی خاک و نصب چمن مصنوعی باغچه روش خاص خود را می طلبد تا کیفیت و ماندگاری چمن در سال های طولانی حفظ شود. برای اطلاع از نحوه نصب چمن مصنوعی بر روی خاک موارد زیر را به ترتیب انجام دهید.

چمن ها و علف های هرز  را حذف کنید

وقت آن رسیده است که چمنی را که در طول سال ها باعث ناامیدی شما شده است، بردارید. با هزینه های اضافی بابت قبوض آب، چمن زنی، و گل ولای خداحافظی کنید. توصیه می شود 10 سانتیمتر از خاک زیر چمن را بردارید. توصیه می کنیم یک تریلر کمپرسی در محل داشته باشید و خاک و بقایای چمن جدا شده را به محل دیگر انتقال دهید.

حذف علف های هرز

سطح خاک را آماده کنید

سطح خاک را کاملا مسطح و هم سطح کنید تا فرو رفتگی ها موجود در سطح کاملا از بین برود. استفاده از یک مانع علف‌های هرز را برای جلوگیری از رشد پوشش گیاهی توصیه می‌شود. محل را به آرامی خیس کنید و با کمپرسور روی آن بچرخانید تا به سطحی صاف برسید.

 

آماده سازی سطح خاک برای نصب چمن مصنوعی

چمن مصنوعی را پهن کنید

چمن مصنوعی جدید خود را پهن کنید. در حین پهن کردن چمن بر روی سطح بسیار مراقب باشید. بهتر است قبل از نصب، چمن را به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید و اجازه دهید تا چمن منبسط شود، تا خط های موجود بر روی آن که بر اثر رول شدن به وجود آمده کاملا باز شود. اگر از رول های متعدد استفاده می کنید، بسیار مهم است که جهت تیغه و الگوهای دوخت یکسان باشد. رعایت نکردن جهت الیاف سبب ایجاد ظاهر غیر طبیعی می شود.

برش کاری چمن مصنوعی

اکنون که چمن شما در ناحیه مورد نظر قرار دارد، نوبت به برش های مناسب می رسد. بهترین  وسیله برای برش چمن مصنوعی همان تیغ موکت بری و کاتر می باشد. تمام برش ها باید از سمت پشت چمن مصنوعی انجام شود تا بتوانید ردیف های بخیه را ببینید. اگر با چند تکه چمن مصنوعی کار می کنید، این زمان عالی برای محکم کردن درزهای موجود با چسب درز و چسب چمن مصنوعی است.

مطمئن شوید که تیغه های چمن شما هنگام درز زدن در یک جهت قرار می گیرند و فضای بین هر ردیف بخیه مطابقت داشته باشد تا بهترین نتیجه بصری را تضمین کند. خط قرمز نوار درز را درست در مرکز درز قرار دهید و با چسب چمن مصنوعی روی نوار درز یک الگوی S ایجاد کنید. چمن را در جای خود قرار دهید و بگذارید چسب به مدت 15 دقیقه بماند. پس از برس کشیدن درز کاملا ناپدید می شود.

 

برش کاری چمن مصنوعی

چمن را بر روی سطح محکم کنید

زمان آن است که چمن مصنوعی خود را روی زمین محکم کنید. توصیه می کنیم از میخ ها یا منگنه های چمن غیر گالوانیزه استفاده کنید. با استفاده از چکش، به آرامی روی میخ یا منگنه ضربه بزنید تا قسمت پشتی آن سوراخ شود الیاف چمن را با انگشتان خود پراکنده کنید و میخ یا منگنه را در زمین بکوبید. یک میخ یا منگنه باید هر 12 سانتیمتر در امتداد محیط بیرونی و هر 70 سانتیمتر در نواحی داخلی قرار گیرد. حتما قسمت های درز شده خود را با چند میخ یا منگنه محکم کنید. پس از آن الیاف چمن را با استفاده از یک جارو برقی مرتب و به شکل عمودی دربیاورید.

 

میخ کاری کردن چمن مصنوعی

استفاده از پر کننده

در برخی از چمن ها برای کارایی بهتر، عملکرد مناسب و طول عمر نیاز به استفاده از پر کننده می باشد. برای اطلاع از لزوم استفاده از پر کننده از شرکتی که چمن مصنوعی خود را خریداری کرده اید مشورت و مشاوره لازم را دریافت نمایید. توجه داشته باشید جهت استفاده چمن مصنوعی در مهد کودک هیچ گاه از چمن مصنوعی هایی استفاده نکنید که نیاز به پر کننده داشته باشد. زیرا این مواد پر کننده ممکن است برای کودکان  سبب ایجاد آلرژی شود.

انواع مختلفی از پرکننده های مناسب وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. این پر کننده ها عبارتند از: شن و ماسه با پوشش اکریلیک، زئولیت، ماسه سیلیس یا خرده لاستیک. توصیه می کنیم از یک دستگاه پخش کننده برای پراکندگی یکنواخت مقدار مناسب پرکننده استفاده کنید.

پرکننده چمن مصنوعی

برس زنی

پس از قرار دادن پرکننده، با استفاده از یک جارو برقی یا فرچه چمن مصنوعی، چمن را برس بزنید. این کار به الیاف چمن کمک می کند تا صاف بایستند و چمن مصنوعی جدید شما شبیه چمن تازه به نظر برسد. این کار را تا زمانی تکرار کنید که پرکننده به طور یکنواخت برس خورده و درزها ناپدید شوند.

 

برس زنی چمن مصنوعی

از چمن جدید خود لذت ببرید

حالا وقت آن است که از چمن مصنوعی تازه نصب شده خود لذت ببرید. دیدن یک فضای تمیز و شاداب که حاصل زحمات خودتان است بسیار لذت بخش خواهد بود و احساس رضایتمندی را به شما خواهد بخشید.

 

چمن مصنوعی نصب شده بر روی خاک

نصب چمن مصنوعی زمین بازی کودکان

نصب چمن مصنوعی برای زمین بازی کودکان از دغدغه های خانواده های دارای فرزند کوچک، مهد کودک ها، خانه های بازی و ... است. برای نصب چمن مصنوعی زمین بازی کودک توسط خود می بایست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • اندازه گیری زمین بازی
  • اجرا لایه ژئوتکستایل
  • برش چمن مصنوعی
  • برش اضافه های چمن مصنوعی متناسب با چیدمان لوازم بازی و ایجاد درزها
  • تنظیم همپوشانی لبه های چمن مصنوعی
  • پهن کردن نوار اتصال در زیر درز ها
  • مخلوط کردن چسب دو جزئی
  • اغشته کردن نوار اتصال به چسب دو جزئی پلی اورتان
  • چسباندن لبه های چمن مصنوعی بر روی نوار اتصال
  • ایجاد فشار بر روی محل چسب زده شده جهت تثبیت
  • برش کاری لبه های اضافی چمن مصنوعی
  • برس زنی و استفاده از فرچه چمن مصنوعی جهت ایستایی الیاف
نصب چمن مصنوعی زمین بازی کودکان
بیشتر بخوانید

نصب چمن مصنوعی بالکن

نصب چمن مصنوعی در بالکن بسیار رایج می باشد. دلیل رایج بودن استفاده از چمن مصنوعی نرمی الیاف و ظاهر طبیعی آن می باشد که احساس خوشایندی را به افراد منتقل می کند همچنین احتیاج به نیازهای مراقبتی مانند چمن طبیعی را ندارد، بنابراین می توانید آن را در بسیاری از مکان ها از جمله بالکن و پاسیو نصب کنید. از آنجایی که در بالکن نیاز به برداشتن سطح خاک نیست، نصب چمن مصنوعی در بالکن یا پاسیو فرآیند ساده‌تری است. با این حال، اگر مراحل نصب صحیح را اجرا نکنید، کارایی و عمر چمن مصنوعی به شدت پایین خواهد آمد. بنابراین مراحل نصب چمن مصنوعی بالکن را با هم بررسی می کنیم. مراحل نصب چمن مصنوعی بالکن را برای نصب چمن مصنوعی روف گاردن و تمام کف های سخت مانند موزاییک و سنگ و پله می توان اجرا کرد.

 

نصب چمن مصنوعی بر روی بالکن کوچک

زهکشی

اولین و مهمترین قدم در نصب چمن مصنوعی بالکن زهکشی سطح زیر چمن مصنوعی می باشد.

زهکشی مناسب را برای نصب چمن مصنوعی در بالکن ها، پاسیوها و پشت بام ها انتخاب کنید. طول عمر چمن مصنوعی شما به شدت تحت تأثیر تجمع آلاینده ها خواهد بود. نادیده گرفتن زهکشی می تواند یک تعمیر پرهزینه برای شما به بار آورد. اگر زهکشی چمن مصنوعی به درستی صورت نگیرد سبب انباشته شدن آب در زیر چمن شده و منجر به رشد باکتری می شود. بنابراین زهکشی اصولی قبل از نصب چمن مصنوعی بالکن به شدت توصیه می شود. وقتی صحبت از سیستم زهکشی می شود، چند گزینه وجود دارد قبل از تصمیم گیری، تشخیص اینکه کدام گزینه برای شما و فضای شما بهتر می باشد مهمترین مسئله است. برای تشخیص این موضوع می بایست از طریق کارشناسان نصب چمن مصنوعی مشاوره لازم را کسب نمایید.

 

روش نصب چمن مصنوعی بین بالکن

خرید چمن مصنوعی بالکن

برای نصب چمن مصنوعی بالکن ابتدا می بایست چمن مصنوعی مناسب بالکن را خریداری نمایید. زیرا همه انواع مدل های چمن مصنوعی مناسب فضای بالکن نمی باشد. از آنجا که فضای بالکن سر بسته نیست و وجود شاخ و برگ و گرد و غبار اجتناب ناپذیر نیست می بایست چمن مصنوعی با الیاف تک بافت انتخاب شود تا شست و شو ونظافت آن به راحتی صورت گیرد. از طرف دیگر برای داشتن چمن مصنوعی نرم و راحت برای فضای بالکن بهتر است از چمن مصنوعی با الیاف 10 تا 25 میلیمتر استفاده شود. می توان از کفپوش چمن مصنوعی بر روی کف بالکن کوچک و بزرگ استفاده کرد.

اندازه گیری فضای بالکن

قدم بعدی اندازه گیری فضای بالکن است متراژ بالکن را به درستی اندازه گیری کنید تا در هنگام نصب با مشکل رو به رو نشوید.

اندازه گیری چمن مصنوعی و برش

چمن مصنوعی را با دقت و به دفعات اندازه بگیرید و سپس برش بزنید، زیرا جای هیچگونه خطایی نیست به خصوص اگر نخواهید چسب بزنید.

 

اندازه گیری چمن مصنوعی

چسباندن چمن مصنوعی

سعی کنید چمن مصنوعی رول شده را 24 ساعت قبل از چسباندن به سطح باز کنید تا قسمتهای تا شده آن که در هنگام رول بودن ایجاد شده کاملا باز شود. چمن مصنوعی ها را با توجه به جهت الیاف به یک سمت پهن کنید تا منظره طبیعی تری ایجاد شود، سپس می توانید از چسب چمن مصنوعی برای چسباندن چمن مصنوعی به سطح زیرین استفاده نمایید. توجه نمایید اگر چسب نادرست استفاده شود می تواند به چمن مصنوعی و کف آسیب بزند و همچنین نتیجه دلخواه حاصل نشود. برای خرید چسب چمن مصنوعی می توانید به شرکت اطلس چمن گستر تماس حاصل نمایید.

 

چسباندن چمن مصنوعی
بیشتر بخوانید

لذت ببرید

حالا می توانید در فضای دنجی که ایجاد کردید بنشینید، مطالعه کنید، چای یا قهوه بنوشید و از تماشای چمن مصنوعی بالکن خود که فضای سبز طبیعی را به شما القا می کند لذت ببرید.

 

چمن مصنوعی نصب شده بر روی بالکن

نصب چمن مصنوعی بین سنگ، موزاییک و واش بتن

نصب چمن مصنوعی بین موزاییک ،سنگ و واش بتن به آسانی دیگر انواع کاربردهای چمن مصنوعی نبوده و نیاز به کمی تخصص دارد. برای نصب آسان تر و بدون دردسر بهتر است این کار را به نصابان حرفه تیم اطلس چمن گستر بسپارید و از نصب حرفه ای چمن مصنوعی بین سنگی لذت ببرید. اما برای اینکه بتوانید نصب چمن مصنوعی بین سنگی را خودتان انجام دهید و از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید راهنمای جامع و کاملی از نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک و واش بتن را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

برای نصب چمن مصنوعی بین موزاییک، سنگ و واش بتن دو روش وجود دارد، نصب چمن مصنوعی بین موزاییک بر روی سطح سخت و نصب چمن مصنوعی بین موزاییک بر روی سطح نرم. اما قبل از نصب چمن مصنوعی بین موزاییک می بایست فاصله بین موزاییک ها را تعیین کنید و اقدامات لازم جهت خرید چمن مصنوعی متناسب با فضای خود را انجام دهید. بنابراین قبل از نصب چمن مصنوعی بین موزاییک، سنگ و واش بتن به این دونکته توجه نمایید.

 

نصب چمن مصنوعی بین موزاییک
  • فاصله بین موزاییک ها جهت نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ می بایست حدود 4 تا 6 سانتیمتر و ارتفاع 1 سانتیمتر داشته باشد تا از لحاظ بصری زیبا تر جلوه نماید.
  • در هنگام خرید چمن مصنوعی دقت کنید که ارتفاع الیاف بین 25 تا 35 میلیمتر باشد. زیرا کمتر از این مقدار باعث می شود الیاف چمن مصنوعی پایین تر از سطح موزاییک باشد که از لحاظ بصری دید کمتری خواهد داشت و اگر بیشتر از این مقدار باشد دچار بیرون زدگی بیش از حد چمن می شود و چهره نه چندان جذاب و نامرتبی پیدا خواهد کرد.

نصب چمن مصنوعی بین موزاییک بر روی سطح سخت

جهت نصب چمن مصنوعی بین موزاییک بر روی سطح سخت می بایست پس از ایجاد فضای 4 تا 6 سانتی متری بین موزاییک ها و واش بتن با استفاده از سیمان سطح بین فضاهای خالی را یکنواخت و هموار کرده تا از ایجاد پستی بلندی جلوگیری شود و همچنین می بایست به جهت شیب این فضا ها توجه نمود تا آب اضافی زیر چمن تخلیه شود و انباشته نشود. پس از آن به اندازه فاصله بین شیار ها چمن مصنوعی را برش داده و توسط چسب دو جزئی پلی اورتان چمن مصنوعی را در بین شیار های واش بتن، موزاییک یا سنگ بچسبانید.

 

برش زدن چمن مصنوعی بین موزاییک

نصب چمن مصنوعی بین موزاییک بر روی سطح نرم

برای نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و واش بتن در سطح نرم پس از ایجاد فاصله بین موزاییک سطح خاک را نرم، صاف و یکدست نموده و با ایجاد فشار سطح خاک را فشرده نمایید و پس این مرحله مقداری شن به اندازه یک لایه 2 تا 3 میلیمتری بر روی خاک اضافه نمایید تا آب از زیر چمن مصنوعی به راحتی تخلیه شود. پس از آن می توانید چمن مصنوعی برش داده شده به اندازه شیارها را توسط بست و میخ بر روی سطح زمین متصل نمایید تا از حرکت و جا به جا شدن چمن مصنوعی جلوگیری شود.

نصب چمن مصنوعی روی سیمان

برخی اوقات ما حیاط خانه، ویلا باغ، رستوران و تالار را با سیمان یا موزاییک پوشش می دهیم اما بعد از گذشت مدتی و با دیدن طرح های اجرا شده چمن مصنوعی بر روی سیمان تصمیم به اجرا و نصب چمن مصنوعی بر روی سیمان می گیریم. اجرا و نصب چمن مصنوعی بر روی سیمان کار پیچیده ای نیست اما همانطور که به نظر می آید کار خیلی آسانی هم نمی باشد. یکی از ملزومات نصب چمن مصنوعی بر روی سیمان، داشتن دقت و حوصله به همراه طرح از قبل آماده شده می باشد.

عموما طرح های چمن مصنوعی بر روی سیمان، طرح هایی با پیچیدگی های خاصی می باشند که اگر درست اجرا نشود، کار نهایی مطلوب و باب میل کار فرما نمی باشد. برای شروع ایتدا چمن مصنوعی را با دقت کامل و ظرافت بالا برش می دهیم تا اشکال مورد نظر خود را بسازیم. حال که اشکال مورد نظر و تکه های چمن مصنوعی مورد نیاز خود را به دست آوردیم،‌ کار چسب زنی و چسباندن چمن مصنوعی ها را از یک طرف آغاز می کنیم. برای اینکه بر روی سیمان شیاری وجود ندارد، استفاده از چسب چمن مصنوعی دو جزئی با کیفیت و برند اصل از ملزومات کار می باشد.

نصب چمن مصنوعی بین بتن
نمونه کار های چمن مصنوعی بین سنگی

چسب چمن مصنوعی

چسب یک ماده بسیار پر کاربرد در نصب چمن مصنوعی است و با ویژگی های خاصی که داراست در نصب چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی کاربرد دارد. این نوع چسب داری ویژگی هایی چون قدرت چسبندگی بسیار فوق العاده، انعطاف پذیری بالا، مقاوم در برابر دما و رطوبت بالا می باشد. چسب چمن مصنوعی دارای دو نوع تک جزئی و دو جزئی است.

چسب کاری چمن مصنوعی

چسب چمن مصنوعی تک جزئی

چسب تک جرئی از ساده ترین نوع چسبهاست که رنگ آن زرد می باشد و در صنعت کفاشی نیز کاربرد دارد. چسب تک جرئی به چسب موکت نیز معروف است. این چسب بیشتر در مصارف نصب چمن مصنوعی تزئینی مانند چمن مصنوعی تراس، بالکن و ... کاربرد دارد.

چسب چمن مصنوعی دو جرئی

چسب دو جزئی از دو قسمت محلول پلی اورتان و هاردنر تشکیل شده است که قبل استفاده می بایست به نسبت 10 به 1 محلول پلی اورتان و هاردنر را ترکیب کرد تا غلظت آدامس مانند پیدا کند. چسب دو جزئی بیشتر در موارد ورزشی که نیاز است چمن بسیار محکم به زمین چسبیده شود کاربرد دارد مانند زمین فوتبال.

 

چسب چمن مصنوعی دو جزئی

نصب چمن مصنوعی بدون چسب

بعضی اوقات پیش می آید که برای نصب چمن مصنوعی نیاز به چسب نباشد. برای مثال از چمن مصنوعی در داخل ویترین مغازه و بر روی کف ویترین می خواهیم استفاده کنیم. یا چمن مصنوعی ای که تهیه کرده ایم به صورت تایل می باشد. چمن مصنوعی های تایل با چسباندن تایل ها به هم قابل نصب می باشند. همچنین برخی موارد از چمن مصنوعی به صورت موقت در یک همایش، جشن یا برای تزئین موقت مکانی می خواهیم استفاده کنیم که باید بدون چسب باشد، تا هنگام جمع کردن چمن مصنوعی به مشکل نخوریم. موارد اینچنینی زیاد پیش می آید که چمن مصنوعی را بدون چسب نصب کنیم.

یکی دیگر از روش های نصب چمن مصنوعی بدون چسب استفاده از میخ و چکش و بست می باشد. در این روش ابتدا جای چمن مصنوعی را بر روی سطح دلخواه محکم می کنیم و پس از کسب اطمینان از درستی محل قرار گیری چمن مصنوعی ،با فواصل 50 سانتیمتری میخ ها را بر روی چمن مصنوعی گذاشته و با چکش به سطح مورد نظر می چسبانیم. همچنین برای سوراخ کاری سطوح مختلف مانند سنگ و سیمان می توانید از دریل استفاده کنید. با سورخکاری دقیق و منظم می توایند به راحتی چمن مصنوعی را به سطح مورد نظر پیچ کنید.

نصب حرفه ای چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی تزئینی مانند بالکن به نسبت چمن مصنوعی ورزشی بسیار ساده تر است و با کمی دقت و حوصله با روش هایی که در بالا اشاره کردیم می توانید به راحتی بدون نیاز به نصاب چمن مصنوعی را در محل مورد نظر نصب کنید. اما نصب چمن مصنوعی در متراژ های بالا و مکان های خاص مانند تالار ها و نصب چمن مصنوعی ورزشی مانند زمین فوتبال و فوتسال دارای چالش های خاصی است که تخصص، دانش و حرفه ای بودن در این زمینه را می طلبد. برای نصب حرفه ای چمن مصنوعی فوتبالی و نصب انواع کاربرد های چمن مصنوعی می توانید از تیم حرفه ای و کاربلد نصابان چمن مصنوعی شرکت اطلس چمن گستر کمک بگیرید.

تیم نصب چمن مصنوعی شرکت اطلس چمن با بهره گیری از دانش این حرفه با تمرکز و دقت لازم در کمترین زمان ممکن و بالا ترین کیفیت چمن مصنوعی مورد نظر شما را در هر مکانی نصب خواهند نمود. فقط کافی است با شرکت اطلس چمن گستر تماس بگیرید تا از نصب حرفه ای چمن مصنوعی برخوردار شوید.

 

نصب حرفه ای چمن مصنوعی

قیمت نصب چمن مصنوعی

قیمت نصب چمن مصنوعی چقدر است؟ قیمت نصب چمن مصنوعی در کاربرد های مختلف متفاوت خواهد بود. قیمت نصب چمن مصنوعی با توجه به متراز سطح مورد نظر تعیین می شود و قیمت نصب هر متر مربع چمن مصنوعی بستگی به کاربرد آن و نوع چمن مصنوعی خواهد داشت. برای مثال قیمت نصب چمن مصنوعی فوتبالی با قیمت نصب چمن مصنوعی حیاط متفاوت خواهد بود و یا قیمت نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و واش بتن با توجه به ظریف کاری متفاوت از قیمت نصب چمن مصنوعی سطح صاف و تخت خواهد بود. برای اطلاع دقیق از قیمت چمن مصنوعی و قیمت نصب چمن مصنوعی می توانید با شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر تماس گرفته و از قیمت دقیق مطلع شده و مشاوره لازم جهت نحوه سفارش نصب چمن مصنوعی را دریافت نمایید.

مطالب پیشنهادی

نظرات

سپیده

چه خوب که مرحله به مرحله توضیح دادید...من قصد داشتم خودم چمن مصنوعی دیوارمون رو نصب کنم. از مطلبتون استفاده کردم

د, 09/14/1401 - 12:57
مهتاب

ممنون عالی بود. برای هزینه نصب چمن مصنوعی حتما با شما تماس می گیرم.

د, 09/14/1401 - 13:00
sara

چسب چمن مصنوعی رو هم خودتون موجود دارید؟

س, 09/15/1401 - 12:06
فروش چمن

بله دوست عزیز چسب چمن مصنوعی دو جزئی با بهترین کیفیت موجود داریم.

ی, 09/20/1401 - 10:10
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.