ضد عفونی کردن چمن مصنوعی در برابر ویروس کرونا(کووید 19)

چمن مصنوعی و ویروس کرونا

روش های انتقال ویروس کرونا

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشیگری از بیماری ها  (CDC) به طور معمول ویروس کرونا از فردی بیمار به فردی دیگر منتقل می شود و گسترش می یابد. به ویژه در بین افرادی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده ذرات ویروس کرونا از طریق قطره های تنفسی که در اثر سرفه، عطسه و یا  صحبت کردن در فضا پخش می شود انتقال می یابد.

همچنین این امکان وجود دارد که ویروس کرونا(کووید 19) بر اثر تماس و لمس سطح آلوده و سپس لمس اجزای صورت مانند چشم و بینی به بدن منتقل و گسترش یابد. اما به نظر نمی رسد که این روش اصلی انتقال و انتشار ویروس باشد.

ماندگاری ویروس کرونا بر روی چمن مصنوعی

تحقیقات تاکنون مشخص کرده که ویروس کرونا بر روی برخی از سطوح ماندگاری بیشتری دارد. بین تمام سطوحی که مورد مطالعه قرار گرفته ویروس بیشترین ماندگاری و طول عمر را بر روی سطوح پلاستیکی داشته به گونه ای که تا 72 ساعت بر روی این سطوح دوام می آورد. از آنجایی که چمن مصنوعی از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن هستند که نوعی پلاستیک به شمار می رود، در نتیجه ویروس کرونا تا 72 ساعت بر روی سطح چمن مصنوعی فعال می باشد. بنابراین می بایست به دنبال روش های ضدعفونی برای چمن مصنوعی باشیم.

ضد عفونی کردن چمن مصنوعی

یکی از روش های تخریب کرونا بالا بردن دما می باشد. دمای 30 درجه سانتیگراد و یا همان 86 درجه فارنهایت و بیشتر می تواند ماندگاری ویروس کرونا را کاهش دهد. علاوه بر این روش های ضد عفونی سطح می تواند ویروس کرونا را نیز غیر فعال کند.

در مورد تخریب ویروس کرونا در زیر نور خورشید اطلاعات منسجمی وجود دارد. و به نظر می رسد نور خورشید ضد عفونی کننده مناسبی برای ویروس کرونا باشد. بنابراین در مورد ضدعفونی چمن مصنوعی هایی که در فضای باز به کار برده شده اند مانند چمن مصنوعی زمین های فوتبال که تا 72 ساعت قبل مورد استفاده قرار نگرفته اند نیازی به ضدعفونی کردن نمی باشد زیرا ویروس کرونا به مدت طولانی روی یک سطح زنده نخواهد ماند و اشعه ماورا بنفش خورشید نیز ویروس کرونا را غیر فعال می نماید.

 

ضد عفونی کردن چمنت مصنوعی فوتبال
محصولات چمن مصنوعی فوتبالی

با تمام این تفاسیر برای ضد عفونی کردن چمن مصنوعی های به کار برده شده در فضای بسته و یا ضد عفونی کردن فوری نیاز به محلول ضد عفونی کننده می باشد. توجه داشته باشید استفاده از برخی ضد عفونی کننده های قوی باعث شل شدن چسب پشت چمن مصنوعی شده و یا استفاده از سفید کننده ها که به شدت قلیایی می باشند باعث صدمه به رنگ و پوسیدگی الیاف چمن مصنوعی می شوند. بهترین روش فوری برای ضد عفونی کردن چمن مصنوعی اسپری کردن الکل 70% را بر روی سطح چمن مصنوعی می باشد تا زمانی که سطح چمن مصنوعی کاملا از الکل خشک شود. استفاده از الکل 70% نه تنها آسیبی به چمن وارد نمی کند بلکه بهترین روش ضد عفونی کننده سطوح بوده و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیز می باشد.

ضد عفونی کردن چمن مصنوعی با الکل

شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر آرزوی سلامتی برای شما و خانواده تان را دارد. به امید روزی که ویروس کرونا از کشورمان و کره زمین محو شود.

مطالب پیشنهادی
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.