چمن مصنوعی ورزشی فوتبال و فوتسال

34000000 تومان
290000 تومان

مسلما یکی از مواردی که موجب جذابیت بیشتر تماشای بازی ها و مسابقات ورزشی مخصوصا فوتبال می شود، چمن زمین بازی است. امروزه چمن مصنوعی ورزشی به دلایل زیادی به تدریج جایگزین چمن طبیعی شده است. صد البته کاربرد چمن در زمین های بازی بسیار بیشتر از زیبایی می باشد. کیفیت بازی، سلامت بازیکنان و جلوگیری از مصدومیت آنها بخشی از دلایل کاربردی چمن هاست. در واقع چمن مصنوعی ورزشی به گونه ای ساخته شده اند که حالت ارتجاعی آنها موجب شده تا کمترین فشار بر مفاصل و ماهیچه بازیکنان وارد شود. چمن مصنوعی ورزشی دارای انواع مختلف بوده و استفاده از آنها مزایای فراوانی دارد که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد. اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید.

خرید و نصب انواع چمن مصنوعی ورزشی فوتبال و فوتسال با ارزان ترین قیمت و با کیفیت بالا

- اطلس چمن - واحد فروش
چمن مصنوعی فوتبال

تاریخچه چمن مصنوعی در ورزش

برای اینکه تاریخچه و پیدایش چمن مصنوعی ورزشی را مورد بررسی قرار دهیم، باید به قرن نوزدهم مراجعه کنیم. فوتبال مدرن در اوایل قرن نوزده میلادی در کشورهای غرب شکل گرفت. بازی ها در زمین هایی انجام می گرفت که پوشیده از چمن طبیعی بودند. کاشت، آبیاری و نگهداری از چمن ها یکی از مشکلات مدیران و دست اندرکاران ورزشی بود. در بازی های خشن تر شبیه راگبی تعمیر چمن ها بعد از هر بازی و یا مسابقه کار سخت و دشواری بود. بعد از گذشت مدتی طرفداران فوتبال روز به روز بیشتر شده و مسابقات بیشتری برگزار می گردید. طبعا چمن های بیشتری زیر پای دوندگان له یا از زمین کنده می شدند و نقاط کچل شده و فاقد چمن بر کیفیت و سلامت بازیکنان تاثیر مهمی داشت. همین موارد موجب شد تا دست اندرکاران به دنبال راه چاره باشند.

سرانجام دانشمندان و فعالان ورزشی به کمک یکدیگر طی پروسه طولانی و بعد از آزمایشات مختلف موفق به ساخت چمن مصنوعی گردیدند. برای اولین بار در سال 1964 کمپانی مونسانتو موفق به ساخت چمن مصنوعی ورزشی شد. مهندسان شرکت مونسانتو که در زمینه اصلاح نژاد گیاهان فعالیت می کردند، با شناخت نیاز ورزشکاران، تلفیق هنر و زیبایی محصولی با کیفیت، مناسب و ارزان قیمت تولید کردند که به سرعت جای خود را در زمین های ورزشی باز کرده و توانستند جایگزین مناسبی برای چمن های طبیعی باشند.

اگر به مطالب ذکر شده توجه کرده باشید، چمن مصنوعی توسط کسانی تولید شد که گیاه شناس بودند و شناخت خوبی از چمن طبیعی داشتند. آنها مناسب ترین ماده برای ساخت چمن مصنوعی ورزشی را پلی اتیلن تشخیص دادند. پلی اتیلن به علت ارزان بودن، تولید ارزان، آسان و سریع در صنایع پتروشیمی، شباهت زیاد به چمن و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مناسب بهترین گزینه برای این کار بود.

با استقبال باشگاه های مختلف از چمن مصنوعی ورزشی، سرانجام در سال 2001 ، فیفا دستورالعمل کیفیت چمن مصنوعی ورزشی را ابلاغ کرد و در سال 2005 یوفا استفاده از آن را در مسابقات رسمی مجاز دانست. چمن مصنوعی ورزشی رفته رفته توانست جای خود را در بین باشگاه های ورزشی بخصوص فوتبال باز کند به نحوی که به عنوان زمین تمرین بسیاری از باشگاه های متمول و معروف اروپایی، آسیایی، آمریکایی، آفریقایی و اقیانوسیه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

چمن مصنوعی فوتبال

چمن های مصنوعی به دو صورت در بازار عرضه می شوند. چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزیینی

در چمن مصنوعی تزیینی اغلب از الیاف پلی آمید، پلی پروپیلن و پلی اتیلن استفاده می گردد که لطافت و دوام و پایداری بیشتری دارند. این نوع چمن ها ظاهر طبیعی تری داشته و در برابر نور خورشید و مواد اسیدی- بازی از دوام خوبی برخوردار هستند.

در انتخاب چمن مصنوعی فوتبالی چه موضوهی اهمیت بالایی دارد؟

در انتخاب چمن مصنوعی فوتبال بیشترین موضوعی که اهمیت دارد، ضربه پذیری و دوام بالای چمن است. ارتفاع الیاف در چمن های مصنوعی ورزشی بلندتر بوده ( بین 50 تا 60 میلیمتر) و تراکم کمتری دارند. در ساخت چمن مصنوعی ورزشی علاوه بر الیاف پلی اتیلن از سیلیس و گرانول هم استفاده می شود که نقش ایستایی و ضربه پذیری بالایی را برعهده دارند. هم چنین سیلیس موجب تسهیل چرخش توپ بر روی زمین بازی و برگشت پذیری آسان توپ می گردد.

چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی ورزشی دارای تنوع زیاد و گستردگی فراوانی می باشد. گاهی انتخاب صحیح آن نیاز به تخصص بیشتری دارد. ممکن است یک چمن مصنوعی فوتبال داری قیمت زیادی هم باشد ولی چندان مناسب و کاربردی نباشد. بنابراین برای این که بتوانید با کمترین هزینه بهترین انتخاب را داشته باشید این مطلب را با دقت مطالعه کنید، سپس با کارشناسان در این زمینه مشورت نمایید. سایت اطلس چمن با گردآوری جوانانی مجرب و متخصص توانسته تیم پشتیبانی مجربی را تشکیل دهد که در تمامی مراحل خرید چمن مصنوعی ورزشی در کنار خریداران باشد. این تیم پشتیبانی تا آخرین لحظه نسب این نوع چمن ها در کنار استفاده کنندگان خواهد بود. انتخاب درست و دقیق را با مشورت تیم پشتیبانی اطلس چمن انجام دهید.

چمن مصنوعی فوتسال

یکی از پرکاربردترین نوع چمن مصنوعی، چمن مصنوعی فوتسال است. استفاده از این نوع چمن در ابعاد کوچکتر بسیار مقرون به صرفه تر و کاربردی تر است به طوری که در یک فضای 375 متری هم می توان زمین فوتسال کوچکی در ابعاد (15در 25) داشت. در فضای شهری، تعداد فضای زمین فوتسال بسیار بیشتر از تعداد فضای زمین فوتبال وجود دارد. از همین رو استقبال از این نوع چمن ها به مراتب بالاتر است.

چمن مصنوعی فوتسال
محصولات چمن مصنوعی فوتسالی

وجه تمایز چمن مصنوعی فوتبال با فوتسال

تفاوت چمن مصنوعی فوتبالی با چمن مصنوعی فوتسال چیست؟

به غیر از تفاوت ابعاد که بدان اشاره شد، از نظر ساختاری چمن مصنوعی فوتسال با چمن مصنوعی فوتبال چندان تفاوت قابل توجهی ندارند. فقط اصلی ترین تفاوت آنها در نوع زیر سازی زمین و ارتفاع الیاف چمن مصنوعی می باشد. زیر سازی یکی از مسائلی ست که در این دو نوع ورزش با یکدیگر تفاوت فراوانی دارد.

زیر سازی زمین های فوتسال به روش زیر سازی سخت شامل آسفالت و بتن یا موزاییک می باشد. در صورتی که زمین های فوتبال در ابعاد بزرگتر پنج تا هفت هزار متری می باشند که در هنگام بارندگی های شدید باعث جمع شدن آب در زمین و تشکیل تله های آبی می شوند و باید زهکشی مناسب جهت عبور آب در زمین انجام شود. بنابراین در اجرای پروژه های چمن مصنوعی فوتبالی از روش زیر سازی (un bound) استفاده می گردد.

از دیگر تفاوتی که می توان بدان اشاره نمود، ارتفاع الیاف چمن مصنوعی ورزشی است. در زمین های فوتسال ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بین 40 تا 50 میلیمتر بوده اما در زمین های فوتبال این ارتفاع الیاف حدود 50 تا 60 میلیمتر می باشد.

تراکم چمن یکی دیگر از موضوعاتی است که موجب تمایز بین آن دو می شود. منظور از تراکم همان وزن و چگالی چمن است. به طور میانگین وزن چمن به کار برده شده در هر مترمربع باید سه کیلوگرم باشد.

رنگ از عواملی است که سبب تفاوت بین چمن ها می شود. به طور مثال شاید همه چمن ها سبز رنگ باشند اما بعضی از آنها رنگ طبیعی تری دارند که هنگام گزینش باید به این موضوع توجه کرد زیرا هر رنگی از گستره فراوانی برخوردار می باشد.

قابل ذکر است که در زمین های فوتسال می توان از چمن مصنوعی چند منظوره نیز استفاده کرد. این نوع از چمن های مصنوعی با الیاف مستحکم در وزن بالا ساخته می شوند و بیشتر از آنها در زمین های ورزشی و فوتسال مدارس استفاده می گردد. اگر در انتخاب خود مردد هستید، تلفن را برداشته و با تیم پشتیبانی اطلس چمن ارتباط برقرار کنید. این تیم متخصص شما را در انتخاب چمن مصنوعی ورزشی مرغوب راهنمایی خواهد کرد.

10 مزیت استفاده از چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی فوتبالی نسبت به چمن طبیعی چه مزیتی دارد؟ چرا امروزه استفاده از چمن ورزشی مصنوعی در بین ورزشکاران حرفه ای و مبتدی محبوب شده است؟ در ادامه مطلب به 10 مزیت استفاده از چمن مصنوعی ورزشی اشاره خواهیم کرد. استفاد از چمن مصنوعی ورزشی شاید زیبایی و حس چمن طبیعی را نداشته باشد اما در زمین های بزرگ ورزشی که ابعاد بالایی دارند، استفاده از آنها دارای مزایای فراوانی می باشد که عبارتند از:

  1. اجرای سریع در ابعاد بزرگ
  2. عدم نیاز به کاشت، آبیاری و هرس کردن
  3. عدم نیاز به نگهداری
  4. عدم نیاز به تعمیرات بعد از هر مسابقه
  5. هزینه بسیار پایین تر نصب و تعمیرات نسبت به چمن طبیعی
  6. صرفه جویی در مصرف آب و انرژی
  7. داشتن شباهت زیاد به چمن طبیعی
  8. عدم نیاز به تکرار خط کشی کردن
  9. مقاومت در برابر کنده شدن بر اثر ضربه
  10. دارا بودن حالت ارتجاعی و حفظ سلامت بازیکنان

با حریف خود بجنگید، نه جراحات

مهمترین مزیت چمن مصنوعی فوتبالی نسبت به چمن طبیعی حفظ امنیت و افزایش عملکرد بازیکنان می باشد. تیم متخصص ما سیستم‌های ما را به‌خوبی تنظیم کرده‌اند تا عملکردهای ویژه فوتبال را ارائه دهند، و در نتیجه سطحی ایجاد می‌شود که زمینه را برای اجرای بهینه و لحظات تغییر بازی فراهم می‌کند.

چمن مصنوعی های فوتبالی تولید شده در شرکت اطلس چمن دارای استاندارد های لازم بوده تا ورزشکاران بتوانند عملکرد های ویژه ای در فوتبال ارائه دهند، به همین منظور با نصب چمن مصنوعی حرفه ای سطحی ایجاد می شود که زمینه را برای اجرای بهینه و استاندارد فراهم می کند.

حفظ ایمنی ورزشکاران شما همیشه اولویت اول شرکت اطلس چمن بوده و خواهد بود. ما هر روز مرزهای تحقیق و نوآوری را برای مهندسی پیشرفته ‌ترین سیستم‌های چمن مصنوعی در صنعت پشت سر می‌گذاریم. مطمئنا هیچ ورزشی نمی تواند کاملاً بدون آسیب باشد،  اما ما همچنان به یافتن راه های جدیدی برای کاهش خطر و شدت آسیب ها می پردازیم. تمرکز ما بر ایمنی منجر به نوآوری ها و پیشرفت های متعددی در کاهش آسیب شده است. در نتیجه، ما محصولات و تجربه ای داریم که به شما کمک می کند امن ترین زمین بازی ممکن را برای ورزشکاران خود فراهم کنید.

نتایج به دست آمده از تحقیقات موسسات ورزشی و فوتبال در مورد برتری چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی در فوتبالیست های مرد

مزایای چمن مصنوعی برای فوتبالیست های مرد

نتایج به دست آمده از تحقیقات موسسات ورزشی و فوتبال در مورد برتری چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی در فوتبالیست های زن

 

نتایج به دست آمده از تحقیقات موسسات ورزشی و فوتبال در مورد برتری چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی در فوتبالیست های زن

طریقه نصب چمن مصنوعی

حال که مزیت های این چمن را دانستیم باید سراغ نصب آن برویم. اگر کسب اطلاعات در این زمینه آگاهی و انتخابتان را تحت تاثیر قرار می دهد با ما همراه باشید. چمن مصنوعی کفپوشی بسیار مناسب برای فضای آزاد و جایگزین چمن طبیعی می باشد. به طور کلی نصب چمن مصنوعی ورزشی احتیاج به دو نوع زیرسازی سخت و غیر سخت دارد. به موادی مانند بتون، آسفالت، موزاییک یا کاشی و سرامیک زیرسازی سخت گفته و موادی مانند خاک باغچه که توسط شن و ماسه کوبیده شده آماده می شود زیرسازی غیر سخت می گویند.

طریقه نصب چمن مصنوعی

 

زیرسازی سخت برای چمن مصنوعی فوتبال

در این روش سطح زمین با مواد سخت در شیبی مناسب پوشانده می شود تا از تجمع آب جلوگیری شود سپس سطح زمین شن ریزی شده و کوبیده و صاف می گردد. آب باران با عبور از لایه های شن به سطح زیرین رسیده و با شیب در نظر گرفته شده از گوشه های زمین خارج می شود. اما در روش پیشرفته تر لوله هایی را به کار می برند که آب را به چاه و مخزن انتقال می دهد.

بعد از مرحله زیر سازی نوبت نصب چمن است. در این مرحله یک لایه نمد پلی پروپیلن به عنوان ضربه گیر روی سطح زیرین پهن می شود که نیاز به دقت فراوان دارد. به این مرحله پهن کردن ژنو تکستایل گفته می شود. سپس نوبت باز کردن رول های چمن فرا می رسد. رول ها در کنار یکدیگر به دقت قرار گرفته و با تیغ برش داده می شوند. حالا باید تکه های چمن به یکدیگر وصل شوند. اینکار با استفاده از چسب پلی اورتان انجام می گیرد. لبه های دو نیمه چمن روی نوار اتصال پارچه ای قرار داده شده و با چسب محکم می گردد تا هیچ درزی بین دو قطعه دیده نشود. بعد از گذراندن این مراحل نوبت به شن ریزی می رسد. مقدار شن ریخته شده بین 17 تا 22 کیلوگرم بسته به نوع چمن، ارتفاع و تراکم و ساختار آن متغیر می باشد. پس از این مراحل گرانول لاستیک روی سطح پاشیده می شود که در هر متر مربع بین 5 تا 7 کیلوگرم می باشد. این کار برای ضربه گیری و اشغال فضاهای خالی بسیار حائز اهمیت است. در پایان هم زمین فوتبال توسط رنگ، خط کشی می شود.

قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال

چمن های مصنوعی ورزشی براساس نوع و کاربردشان از قیمت های بسیار متنوعی برخوردار هستند. برای انتخاب هر کدام از آنها نیاز به نظر کارشناسان خبره لازم و بسیار ضروری است. باز هم کارشناسان ما در این زمینه می توانند چمن مصنوعی ورزشی با قیمت مقرون به صرفه را به شما پیشنهاد نمایند. سایت اطلس چمن یکی از معتبرترین و ایمن ترین سایت های ارائه کننده چمن ورزشی مصنوعی بوده که در آن قیاس قیمت ها را به خوبی مشاهده می کنید. مقایسه قیمت چمن مصنوعی ها باعث شده تا شما بهترین و مناسب ترین گزینه را برای کارهای پیش رو انتخاب نمایید.

در دنیای امروز با توجه به نوسانات قیمت هر کدام از ما سعی داریم تا با کمترین قیمت کالایی با بهترین کیفیت خریداری کنیم از همین رو خرید چمن مصنوعی ورزشی که هم مقاوم و مستحکم باشد و هم از قیمت مناسبی برخوردار باشد، بسیار شایان توجه و مهم می باشد. قابل ذکر است که همواره چمن های مصنوعی خریداری کنید که دارای گارانتی های معتبر باشد. گارانتی های معتبر را با ما تجربه کنید.

قیمت چمن مصنوعی زمین فوتبال

 

نمونه کار چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال شرکت اطلس چمن

روش های خرید چمن مصنوعی ورزشی

خرید چمن مصنوعی به دو روش انجام می گیرد. شما می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه های مربوطه با انواع چمن های مصنوعی آشنا شده و از قیمت آنها مطلع شوید سپس با مقایسه قیمت ها و کیفیت بهترین گزینه را انتخاب نمایید. اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری در عصر جدید می توان از روش خرید اینترنتی و آنلاین چمن مصنوعی استفاده کرد. برای این نوع خرید باید از طریق وبسایت های معتبر و مجاز اقدام به عمل نمایید. برای اطلاع از لیست قیمت ها با ورود به وب سایت می توانید انواع چمن مصنوعی ورزشی را مشاهده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ممکن است بعضی از انواع چمن های مصنوعی دارای قیمت بسیار پایین تر باشند اما همیشه ارزان خریدن هنر نیست بلکه هنر این است که کالای با کیفیت را با کمترین هزینه خریداری کنید. به همین منظور خرید چمن مصنوعی ورزشی دست دوم و یا ارزان قیمت همیشه نمی تواند بهترین گزینه باشد. زیرا اعتقاد داریم شما شایسته بهترین ها هستید. ما ادعا نمیکنیم که بهترینیم ولی بهترین ها ما را برای کارهای خود برمی گزینند.

 

چمن مصنوعی مبارکه اصفهان
مطالب پیشنهادی
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.