چمن مصنوعی بین موزاییک، سنگ و واش بتن، مزایا و معایب چمن مصنوعی بین موزاییک

چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ

چمن مصنوعی بین موزاییک چیست؟

چمن مصنوعی های به شکل نواری، با عرض 8 تا 15 سانتیمتر و ارتفاع 25 میل تا 45 میل، به عنوان چمن مصنوعی بین موزاییک شناخته می شوند. چمن مصنوعی های بین موزاییک در طرح ها و مدل های مختلفی وجود دارند. طرح های مختلف چمن مصنوعی بین موزاییک از برش انواع مختلف چمن مصنوعی های موجود در شرکت به صورت نواری ، ساخته می شوند. از چمن مصنوعی بین موزاییک برای نصب بین موزاییک، سنگ و واش بتن استفاده می کنند. کف پیاده رو ها، معابر عبور پیاده، پارک ها، بوستان ها، حیاط خانه و ویلا از موزاییک و سنگ و واش بتن پوشیده شده است. برای اینکه بتوان از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ فرش استفاده کرد، بهتر است یک شیار در بین موزاییک ها ایجاد کرد تا چمن مصنوعی به شکل نواری در بین آنها قرار بگیرد.

در دنیای امروز استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ بسیار پر کاربرده شده. در این مقاله با استفاده، ویژگی، مزیت و اجرای چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ آشنا می شویم.

خرید چمن مصنوعی بین موزاییک برای حیاط خانه و ویلا با قیمت ارزان، نصب سریع و آسان

مزایا و معایب چمن مصنوعی بین موزاییک، واش بتن و سنگ - ارسال سراسر ایران

- اطلس چمن - واحد فروش

استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ

امروزه استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ بسیار پر کاربرد شده و برای طراحی کف و فضاهای پیاده رو، حیاط، ویلا، روف گاردن و ورودی مکان های مسکونی توسط سنگ و موزاییک طرح های متفاوتی اجرا شده و با استفاده از چمن مصنوعی فضای خالی بین موزاییک و سنگ را پر کرده و زیبایی خاص و چشمگیری ایجاد می کند که چشم هر ببیننده ای را به خود جلب میکند و باعث سرسبزی و زیبایی فضا با کمترین هزینه در تمام طول سال می شود.

چمن مصنوعی بین موزاییک

استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک در حیاط

به طور قطع بیشترین مورد استفاده از چمن مصنوعی بین سنگی در حیاط می باشد. این حیاط خانه ها و ویلا ها و مجتمع های مسکونی است که کف آن را با موزاییک کفپوش کرده اند. پس بیشترین مورد استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک هم در همین حیاط ها می باشد. محوطه حیاط مجتمع های مسکونی فضای بسیار بزرگی می باشد که اگر به صورت یکنواخت از موزاییک و بتن پوشیده شده باشد شکل جالبی به خود نمی گیرد. اما کافیست بین موزاییک و بتن اینگونه محوطه ها چمن مصنوعی حیاط کار بکنیم تا متوجه تغییر زیاد و جلب توجه حیاط بشویم.

استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک در جلوی درب ورودی ساختمان

با توجه به افزایش استفاده از چمن مصنوعی در جلوی درب ورودی ساختمان ها، حتما شما هم نمونه هایی از کاربرد چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ را در جلوی ساختمان دیده اید. به راحتی می توان متوجه شد که استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک در جلوی درب ورودی و پارکینگ ساختمان باعث افزایش زیبایی ساختمان شده است.

چمن مصنوعی بین سنگفرش پاسیو

اصولا پاسیو یک مکانی نور گیر در داخل ساختمان است که برای افزایش سرسبزی و حس نشاط در ساختمان ها، پنت هاوس و ویلاها اجرا می گردد. می توان از چمن مصنوعی بین موزاییک در میان سنگفرش پاسیو استفاده کرد و سبز بودن و زیبایی پاسیو را چند برابر کرد. با اجرای یک ایده خلاقانه در پاسیو می توانید قیمت ملک را افزایش دهید. چمن مصنوعی این خاصیت را دارد که آن را برش بدهید و به هرشکلی که می خواهید از آن در بین سنگ و موزاییک پاسیو استفاده کنید.

ویژگی چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ

همانطور که گفتیم بیشترین استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک در حیاط خانه ها می باشد. بیشترین میزان عبور و مرور هر ساختمان در حیاط آن می باشد و افراد در طول روز و در هر شرایط آب و هوایی بر روی آن قدم می گذارند. حتی محل عبور خودرو ها هم از حیاط می باشد. حال این سوال برای خریداران چمن مصنوعی پیش می آید که: برای جلوگیری از سست شدن الیاف چمن مصنوعی چه کاری بکنیم؟ در هنگام خرید توجه کنید که چمن مصنوعی دارای بکینگ قوی باشد تا در هنگام عبور اتوموبیل یا قدم گذاشتن انسان روی چمن مصنوعی الیاف چمن مصنوعی کنده نشوند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ، مقاومت بالای آن در برابر نور خورشید است. آیا چمن مصنوعی مورد استفاده شده بین موزاییک در محیط های باز باید در مقابل تابش نور خورشید مقاوم باشد؟ بله چون چمن مصنوعی های بین سنگ و موزاییک به دلیل استفاده در محیط های روباز بیشتر از سایر چمن مصنوعی ها در معرض تابش نور مستقیم خورشید هستند.

باید در هنگام انتخاب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک به عمق شیار بین سنگ و موزاییک هم دقت کنید. البته بهتر است عمق شیار چیزی بین 10 تا 15 میلیمتر باشد. حالا با دانستن عمق شیار بین سنگ و موزاییک می توانید بر اساس طرحی که از قبل آماده کرده اید چمن مصنوعی مناسب را انتخاب کنید. همیشه این سوال در ذهن خریداران چمن مصنوعی می باشد: ارتفاع چمن مصنوعی مناسب برای بین سنگ و موزاییک چقدر می باشد؟ عموما برای اینکه چمن مصنوعی از لبه موزاییک بالاتر بیاید از چمن مصنوعی هایی با ارتفاع 25 تا 35 میلیمتر برای بین موزاییک استفاده می کنند.

  • بکینگ مقاوم جهت جلوگیری از سست شدن الیاف
  • دیتکس بالا جهت مقاومت در برابر فرسایش
  • ارتفاع بلند الیاف(25  تا 35 میلیمتر) برای زیباتر جلوه کردن بین موزاییک و سنگ
  • تراکم بالا جهت آلودگی کمتر
  • شکل سطح مقطع ساده جهت جلوگیری از رسوب آلاینده های فیزیکی
  • مقاومت بالا در برابر تابش نو مستقیم خورشید و اشعه UV
چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ
نمونه کار های چمن مصنوعی بین سنگی شرکت اطلس چمن

مزیت و معایب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ نسبت به چمن طبیعی

استفاده از کفپوش زیبا برای فضاهای مختلف دغدغه بسیاری از افراد می باشد با ایجاد شیار و فضای خالی بین موزاییک و سنگ می توان ایده نوآورانه ای را برای زیبایی فضا اجرا کرد که از در این فضا هم میتوان از چمن مصنوعی تزئینی و یا حتی چمن طبیعی استفاده کرد اما استفاده از چمن طبیعی با معایب خاصی همراه است.

استفاده از چمن طبیعی اگرچه باعث زیبایی فضای بین سنگ و موزاییک می شود اما نگهداری و آبیاری مداوم آن با چالش های جدی و صرف هزینه های بالایی رو به رو است اما در مورد استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ دیگر موضوع نگهداری و آبیاری مطرح نیست .

از دیگر مزیت استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ مقاومت بالای چمن مصنوعی است در صورتی که وزن موزاییک و سنگ برای ریشه چمن و وزن افراد و وسایل نقلیه بر روی سطح چمن باعث ایجاد آسیب های جدی و تخریب بافت زنده گیاه شده و در طولانی مدت منجر به از بین رفتن چمن می گردد.

نوسانات آب و هوایی در استفاده از چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ محدودیتی ایجاد نمی کند در صورتی که آفتاب سوزان، سرما شدید و یخبندان، بارش کم و یا بیش از حد ،نبود آب و کود های شیمیایی منجر به زرد شدن و از بین رفتن چمن طبیعی می شود که باید چمن مرده به صورت کامل حذف شود و دوباره کاشت بذر انجام شود که این شرایط و نگهداری دوباره متحمل هزینه است در صورتی که با استفاده از چمن مصنوعی و با صرف هزینه بسیار کمتری می توان فضای مورد نظر را تا سالهای سال  و در هر شرایطی سر سبز، شاداب و با طراوت نگهداشت.

یکی از معایب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ نسبت به چمن طبیعی عدم توانایی در تولید اکسیژن می باشد. وقتی که در روزهای گرم چمن طبیعی محیط اطراف را خنک می کند، چمن مصنوعی محیط اطراف را گرمتر می کند. البته چمن مصنوعی حس خنکی را القا می کند و همچنین با پیشرفت تکنولوژی در تولید، چمن مصنوعی هایی با قابلیت خنک کردن هوا، روانه بازار شده اند. در کل مزایای چمن مصنوعی به معایب آن چیرگی بیشتری دارد.

چمن مصنوعی بین سنگ

نصب و اجرای چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ

در مرحله اول نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ باید بین موزاییک ها فضایی با عرض 4 تا 6 سانتی متر ایجاد کرد. سپس با استفاده از سیمان فضای بین موزاییک ها را هم سطح کرده تا باعث عدم ایجاد پستی و بلندی در سطح چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ شود.

عمق استاندارد شیارهای بین موزاییک حدود 1 سانتی متر می باشد. وقتی عمق این شیار بیشتر از 1 سانتی متر باشد باعث از بین رفتن لایه زیرین چمن شده و از طرفی چمن در شیار فرو می رود و دید خوبی پیدا نمی کند و اگر عمق این شیار کم باشد باعث بیرون زدگی بیش از حد الیاف چمن مصنوعی می شود .

مرحله بعد برش زدن چمن مصنوعی می باشد. اگر برش زدن با دقت انجام شده باشد یا طول و عرض شیار بین موزاییک ها هم اندازه باشد نصب راحت تری خواهد داشت اما در صورتی که عرض چمن مصنوعی بیشتر از عرض شیار باشد باعث می شود چمن مصنوعی بین شیار خم شود و دچار آسیب دیدگی شود.

و در مرحله آخر برش های چمن مصنوعی را باید توسط چسب چمن مصنوعی پلی اورتان که مقاومت بالایی در مقابل رطوبت دارند در بین شیار موزاییک و یا سنگ ها تثبیت کرد.

چمن مصنوعی بین کاشی و سنگ

خرید چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ

نکته بسیار مهمی که در هنگام خرید چمن مصنوعی بین موزاییک باید به آن توجه ویژه کنید، ارتفاع چمن مصنوعی مورد نظرتان است. تمام چمن مصنوعی های موجود در فروشگاه چمن مصنوعی اطلس چمن قابلیت استفاده در بین موزاییک را دارند. پس فقط تنها کافیست از بین چمن مصنوعی ها، آنهایی که ارتفاع بین 20 تا 35 میل را دارند خریداری کنید. ارتفاع بالا چمن مصنوعی باعث می شود چمن مصنوعی از لبه سنگ بالاتر دیده شود. هر چقدر چمن مصنوعی از لبه موزاییک بالاتر باشد، زیباتر و شکیل تر می شود. کارشناسان ما بر اساس تجربه و دانشی که دارند و با مشاهده نمونه کارهای قبلی، چمن مصنوعی دوبافت بهاره، رویال بلژیکی و پاییز را برای خرید چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ پیشنهاد می دهند.

شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن دارای یک دهه سابقه درخشان در فروش و نصب انواع چمن مصنوعی و ارسال آن به سراسر ایران می باشد. شما می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در وب سایت اطلس چمن برای خرید چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ اقدام کرده و اطلاعات لازم در این خصوص را از کارشناسان ما کسب کنید.همچنین می توانید در وب سایت اطلس چمن قیمت چمن مصنوعی های قابل استفاده بین موزاییک و سنگ را مشاهده کنید. تمامی قیمت های درج شده در این وب سایت به روز می باشد.

مطالب پیشنهادی
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.